Ovo je sajt infoForma iz Beograda
Povratak na naslovnu stranu sajta
Povratak na stranu DIZAJN NASUŠNI
Dizajniranje Monograma U ovoj grupi Dizajn nasušni, napisao sam samo osnovno o dizajniranju logotipa, firmi i piktograma pa se usput nametnuše-uguraše i ovi monogrami... :-). Ovo je crtež rađen u AutoCad-u jer Illustrator nije znao da radi trimovanje, (ne zna ni danas), iako je tu opciju imao, a što je za ovaj posao bilo neophodno. Sećam se da smo ovaj šablon prebacivali kao eps iz Cad-a u Illusrtator pa tu grafički na NeXT-u razrađivali kao celu familiju cirilično-latiničnih monograma, pa sve opet vraćali u cad na ponovno crtanje. Ovi monogrami namenjeni su graviranju, i kao takvi su izuzetno specifični. Predviđeni su prvenstveno za graviranje dijamantom na metalima ali se mogu gravirati i na drugim materijalima. Morali su biti dopadljivi a da se lepo uklope u krug koji se oko njih opisivao i tako formirao jednu neraskidivu grafičku celinu. Kad se ovo nekako i napravilo, trebalo je napraviti mogućnost da se sa ovim monogramima lako i jednostavno barata-piše, odnosno da se neko treći obuči da sa ovim piše. Kako smestiti ova slova na tastaturu kad svako slova ima svoju levu, desnu i srednju varijantu slova. U našem Orach programu za graviranje i to smo rešilli na način koji to ni jedan program za graviranje i grafici nije imao.. Ispod su primeri naših tipskih monograma. Ovu familiju naših piktograma zaštitili smo u autorskoj ageniji, ali posto bi kopiranje ovih monograma bilo neuporedivo lakše nego nacrtati, to ih nikad nismo prikazali u celini već samo kao primere na našem sajtu http://www.graviranje.rs/monogrami.htm U protokolu ovih monograma stoji i sledeće. Svaki naš uradjeni monogram otštampati veličine 30x30mm, iseći i staviti u jedan album za marke koji smo kupili baš za tu namenu, a sve iz razloga da tačno znamo koju smo kombinaciju slova već nekom napravili. Ideja je bila da pokušamo da izbegnemo izradu istog monograma ako se pojavi ista kombinacija slova. Ovo smo planirari da izbegnemo sa zvezdicom ili nečim drugim umesto srednjeg slova, ili promenom redosleda imena i prezimena, a sve iz razloga da izgravirano bude potpuno unikatno. Ovo se nikada nije dogodilo jer je broj urađenih monograma za 20-30 godina bio daleko manji od onoga što smo očekivali kada smo ih pravili.. Ni prva stranica albuma nije ispunjena, a ovo se najverovatnije ne bi desilo ni u narednih 100 godina. Zato i počinje ova stranica
tekstom "Koga još danas interesuje dizajniranje (i graviranje) monograma". ------------------------- Monograme smo radili i iz našeg pisanog ćiriličnog fonta, ukoliko su bila potrebna samo početna slova imena i prezimena. Ovde su neki primeri koji su se mogli dobro uklopiti jednostavnim pomeranjem slova jednog preko drugog. U nekim slučajevima-kombinacijama ova verzalna slova ne izgledaju kompaktno i dopadljivo, pa takvu kombinacuju nismo ni nudili.
------------------------ Jedne godine (devedesetih) poslao sam kurira u Beč da mi donese neke časopise o računarima i graviranju koji su mi tamo stizali jer za Beograd-Srbiju Evropljani nisu hteli da šalju. Nakupilo se tamo časopisa za 3-4 meseca a ja nikako da nađem nekog da mi to donese, pa pošaljem kurira autobusom da ode i ih donese. Seo čovek na autobus otišao i doneo časopise. Platio mu lepo dnevnice i karte i na izgled ništa neobično. Danas mi to izgleda nestvarno, da nekog pošaljem u Beč da mi donese neke časopise... Kao da je to bilo u drugome veku a ne pre dve-tri decenije. Primer lepo dizajnorog slova iz Nemačkog časopisa Graveur Flexograf, Novembra 1990. |